Klantenservice

Bidonhoudershop.nl is een webwinkel die alleen de producten van Vincero Design verkoopt. In 2013 is Bidonhoudershop.nl als onderdeel van Vélocomp gestart. De visie van Vélocomp is om producten die nog niet bij het grote publiek bekend zijn – maar wel een meerwaarde zijn voor de fietser – op de markt te zetten en beschikbaar te maken voor de verkoop in winkels en webwinkels.

De bidonhouder en de bidon van Vincero Design zijn hier een voorbeeld van; een innovatief product dat de nieuwe standaard voor bidonhouders zal worden, maar nog niet bekend is bij het grote publiek. Er zullen meer merken en producten volgen. Vélocomp is de exclusieve verdeler van Vincero Design in Nederland en België .

Onderstaand worden de meest voorkomende vragen beantwoord met betrekking tot het aankoopproces op Bidonhoudershop.nl. Staat uw vraag hier niet tussen of heeft u een specifieke vraag over het product zelf? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen middels het contactformulier of per mail (info@bidonhoudershop.nl). Wij zullen binnen afzienbare tijd contact met u opnemen.

De vragen staan in chronologische volgorde van het aankoopproces gesorteerd.

—————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Hoe plaats ik een bestelling?

WinkelwagenHet plaatsen van een bestelling is vrij eenvoudig, binnen een paar stappen bepaal u helemaal zelf wat u wilt hebben en hoe u het wilt betalen.

Stap 1: Product kiezen

Zodra u een product heeft gevonden op bidonhoudershop.nl, drukt op de knop ‘In winkelwagen’. Het door u gekozen product wordt toegevoegd aan uw winkelwagen. Op de product pagina heeft u de mogelijkheid een groter aantal van het product toe te voegen aan uw winkelwagen.

Stap 2: Winkelmandje: 

Als u klaar bent met het toevoegen van producten aan uw winkelwagen, kunt u afrekenen. Hiervoor drukt u op uw winkelwagen of op ‘Winkelwagen bekijken →’. In uw winkelwagen ziet u een overzicht van de producten die zich in uw winkelwagen bevinden en heeft u de mogelijkheid producten te verwijderen of het aantal aan te passen.

Ook ziet u hier de totale kosten van uw bestelling, inclusief btw en verzendkosten (boven de €100 zijn deze gratis).

Stap 3: Afrekenen:

Als u verder wilt met het plaatsen van uw bestelling, drukt u op ‘Afrekenen’. U komt dan in een menu waar u uw persoonlijke gegevens kunt invullen. (Als u een terugkerende klant bent, kunt u inloggen en worden uw bestaande gegevens opgevraagd.) Zodra uw gegevens zijn ingevuld, controleert u uw bestelling en kiest u een betaalmethode. Als u een betaalmethode geselecteerd heeft, drukt u op ‘Bestelling plaatsen’ en kunt u afrekenen.

Stap 4: Bevestigingsmail en levertijd:

Na het plaatsen van uw bestelling, wordt u doorgestuurd naar een pagina met een overzicht van uw bestelling. Ook ontvang u een e-mail waarin uw bestelling wordt bevestigd. Uw producten worden binnen 2 à 3 dagen bezorgd met PostNL.

Uit welke betaalmethodes kan ik kiezen?

betalenBidonhoudershop.nl biedt u de keuze uit een tweetal betaal methodes. Bij ons betaald u veilig met iDEAL of door middel van een handmatige overboeking.

iDEAL: 

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken.
Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, KNAB, ASN Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank. Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.
Uw bestelling wordt vijwel direct verwerkt.

Meer informatie over iDEAL vind u hier!

Handmatige overboeking: 

Als u kiest voor een handmatige overboeking ontvangt u een email met daarin alle gegevens die nodig zijn voor het betalen van uw bestelling. Uw bestelling wordt verwerkt en verzonden zodra het bedrag voor ons toegankelijk is. U heeft maximaal 14 dagen de tijd de bestelling te betalen anders word de bestelling automatisch geannuleerd.

Is het mogelijk mijn bestelling te annuleren?

annulerenWilt u uw bestelling annuleren? Neem contact met ons op via info@bidonhoudershop.nl. Zet in de omschrijving altijd uw ordernummer en naam.

U heeft de mogelijkheid uw bestelling te annuleren zolang deze nog niet verzonden is. Als u voor 17:00 heeft besteld, word het pakket doorgaans dezelfde dag nog verzonden. Zorg er dus voor dat u voor die tijd contact met ons heeft opgenomen. Vaak ontvangt u in een zeer korte tijd een reactie.

Als uw bestelling tijdig is geannuleerd, ontvangt u het volledige aankoop bedrag (inclusief  eventuele verzendkosten) terug. Wanneer uw bestelling niet op tijd is geannuleerd, dient u het pakket zelf terug te sturen. U krijgt dan enkel het aankoopbedrag van het product terug, de verzendkosten nemen wij in.

Wat zijn de verzendkosten?

verzendkostenGezien de uitstekende ervaringen, verzenden wij onze producten met PostNL.
Wij hanteren een standaard levertijd van 2 tot 3 werkdagen, maar meestal wordt het pakket binnen één werkdag (binnen Nederland) bij u bezorgd.

Meer informatie over PostNL vind u hier!

Bestelwaarde Kosten
Nederland tot € 100,- € 6,95
België tot € 150,- € 12,95
Nederland vanaf € 100,- & België vanaf € 150,- gratis

Indien niet thuis?

Nederland: PostNL biedt het pakket binnen Nederland na één werkdag aan. Als de geadresseerde op het moment van bezorging niet aanwezig is, zal PostNL het pakket proberen af te leveren bij één van de (directe) buren en bericht de geadresseerde hierover. Indien het pakket ook niet bij de buren bezorgd kan worden, neemt de koerier het pakket weer mee. U ontvangt in dit geval een  briefje met daarop een code, waarmee u via internet de dag en locatie van bezorging kunt wijzigen. Als u geen code heeft ontvangen, zal de koerier het pakket de volgende werkdag opnieuw aanbieden.

Wanneer de koerier er ook bij de tweede poging niet in slaagt om het pakket (bij de buren) af te leveren, wordt het pakket naar de dichtstbijzijnde afhaallocatie gebracht. Hier kunt u bij het tonen van uw legitimatie en de barcode het pakket vanaf de volgende dag afhalen, tot drie weken na bezorging.

Als u het pakket niet binnen drie weken ophaalt, kunt u er voor kiezen om tegen een extra tarief van 5,95 inclusief BTW het pakket nogmaals toegezonden te krijgen, via dezelfde procedure als voorafgaand beschreven

België: Zendingen naar België worden drie keer aangeboden. In Vlaanderen vindt de bezorging plaats van dinsdag t/m zaterdag, in Wallonië van maandag t/m vrijdag. In Vlaanderen worden pakketten na drie bezorgpogingen – en pogingen het pakket bij de buren te bezorgen – retour gezonden. Het is niet mogelijk om het pakket vervolgens af te halen bij een postkantoor.

In Wallonië wordt het pakket wel naar een afhaallocatie gebracht waar het nog 7 dagen kan worden opgehaald. Als het pakket u niet heeft weten te bereiken kunt u kiezen tegen een extra tarief van 8,95 inclusief BTW de bestelling nogmaals toegezonden te krijgen via dezelfde procedure als voorafgaand beschreven.

Retourneren

retourU kunt het product retourneren, volgens de wet heeft u 7 werkdagen bedenktijd (zaterdagen,zondagen en feestdagen tellen niet mee). De 7 werkdagen bedenktijd gaan één dag nadat u het product heeft ontvangen in (zie algemene voorwaarden).
Wij nemen producten enkel retour in de staat waar het product zich in bevond tijdens het verzenden van het product. Producten mogen niet beschadigd of gebruikt zijn en moeten zich bevinden in de onbeschadigde originele verpakking.

De kosten voor het retour sturen van producten, zijn op de kosten van de consument. Als uw retour gestuurde producten zijn ontvangen en voldoen aan onze algemene voorwaarden, ontvangt u het bedrag dat u heeft betaald voor het product terug exclusief de verzendingskosten (betaalde u geen verzendkosten i.v.m. de hoogte van de bestelling, dan worden de verzendkosten alsnog van het totaalbedrag afgetrokken in het geval van een retourzending).

Stap 1: Stuur een email

Wanneer u artikelen wilt retourneren, stuurt u een e-mail naar info@bidonhoudershop.nl. Vermeld uw ordernummer in het onderwerp van uw e-mail voor een snelle verwerking. Geef in uw bericht aan wat u wenst te retourneren en of u dit wenst te ruilen of te laten crediteren.

Stap 2: Wacht reactie van Bidonhoudershop.nl af

Naar aanleiding van uw email zullen wij per email contact met u opnemen en aangeven waar u de goederen naar retour kunt sturen.

Stap 3: Stuur goederen retour

U dient het product goed in te pakken, zodat ze niet beschadigd kunnen worden door het transport.

Stap 4: Ontvangst goederen door Bidonhoudershop.nl

Zodra wij de goederen hebben ontvangen, zullen wij deze beoordelen. Als aan onze voorwaarden is voldaan, wordt het bedrag exclusief de verzendkosten aan u geretourneerd. Hiervan ontvangt u een bevestiging.

LET OP! 

In het geval van een defect of fout van onze kant, zullen wij de verzendkosten van de retourzending betalen. Als dit niet het geval is, zijn de verzendkosten voor de consument.

Garantie termijn

garantieDe garantie termijn en voorwaarden die wij hanteren zijn gelijk aan die van de  fabrikant van het betreffende product. In de meeste gevallen betekent dit een garantie van een jaar voor de eerste eigenaar.  Hierbij nemen wij in bijzondere gevallen in overleg met de fabrikant altijd een mogelijkheid tot coulance in acht. Defecte of niet correct werkende producten dienen altijd ter beoordeling aangeleverd te worden. Zij komen alleen in aanmerking voor garantie, als de klacht niet door verkeerd gebruik van het product veroorzaakt kan zijn.

Het is nooit fijn als een product kapot gaat omdat het ondeugdelijk is. Daarom zet Bidonhoudershop zich ervoor in om garanties zo snel mogelijk af te handelen. Het is daarom van belang dat u de garantieprocedure volgt:

Stap 1:

Stuur een email naar info@bidonhoudershop.nl met daarin de volgende informatie:

  • uw naam;
  • ordernummer;
  • omschrijving van het defect plus de oorzaak hiervan;
  • foto(s) van het defect.

Stap 2:

Na beoordeling van uw email nemen wij contact met u op. Wanneer u het artikel naar Bidonhoudershop.nl terug mag sturen om de garantieprocedure te vervolgen, zijn de verzendkosten voor het retour sturen voor de consument. Vervolgens zullen de verzendkosten voor een vervangend product op rekening komen van Bidonhoudershop.nl.  Stuur – naast het defecte product -, ook de volgende zaken mee:

  • De factuur / ordernummer met uw naam, als u de factuur niet meer heeft;
  • Uw email-correspondentie met Bidonhoudershop.nl met daarin de omschrijving van het defect.

Vragen over een product?

vragenWilt u advies of wilt u meer weten over de specificaties of beschikbaarheid van een bepaald product? Om snelheid en efficiëntie te bevorderen gebruiken wij hiervoor de email. U kunt een e-mail sturen naar info@bidonhoudershop.nl

  • Probeer zo duidelijk mogelijk te zijn in uw vraagstelling. We begrijpen goed dat een nieuw product vragen met zich meebrengt, dus schroom niet van deze service gebruik te maken. Wij werken er hard aan om zowel tijdens als buiten kantoor uren u zo snel mogelijk te beantwoorden.

Klachten

Wanneer u klachten heeft kunt u een e-mail sturen naar info@bidonhoudershop.nl. Op werkdagen zullen we binnen 24 uur reageren, telefonisch of via de mail.

Sponsorbeleid

Indien u een sponsoraanvraag heeft, kunt u deze mailen naar info@bidonhoudershop.nl. Wij zullen u dan zo snel mogelijk per mail te woord staan. Er is een beperkt sponsorbudget beschikbaar en we kunnen dus niet ieder project steunen. Wij hopen dat u hier begrip voor heeft.